Bestelling plaatsen, wijzigen of annuleren
Je vindt hier antwoord op al je vragen over het plaatsen, wijzigen en annuleren van een bestelling.
Veelgestelde vragen
Hoe plaats ik een bestelling?
Iets bestellen bij Breiwebshop gaat snel en gemakkelijk in 3 duidelijke stappen. Binnen deze stappen bepaal je helemaal zelf wat je wilt hebben, waar & wanneer je het pakketje wilt ontvangen en hoe je wilt betalen. Want iets online bestellen hoeft totaal niet ingewikkeld te zijn!
Bekijk het artikel: Hoe plaats ik online een bestelling? voor een uitgebreide uitleg inclusief alle stappen met afbeeldingen.
Mocht je vervolgens nog vragen of hulp nodig hebben, dan kun je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice en we helpen je graag verder op weg.
Indien gewenst kunnen wij ook voor jou de bestelling plaatsen, dat is geen enkel probleem!
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen?
Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, dan ontvang je altijd binnen enkele minuten een bevestigingsmail in je inbox.
Deze mail kan soms ook per ongeluk worden afgeleverd in je spamfolder. Controleer dus altijd eerst nog even of deze e-mail zich niet in je ongewenste post heeft verscholen.
Heb je deze niet ontvangen?
Je kan in dat geval het beste eventjes contact opnemen met onze klantenservice en vermeld daarbij meteen even onder welk mailadres en/of naam dit bij ons is geplaatst.
Wij zullen vervolgens controleren of de bestelling daadwerkelijk goed is afgerond bij de betaling of dat er mogelijk een foutje is geslopen in het opgegeven e-mailadres.
In het laatste geval kunnen wij het e-mailadres meteen voor je herstellen en de bestelbevestiging en je Track & Trace nasturen. Blijkt dat de betaling toch niet goed is doorgekomen, dan kunnen we jou een betaallink toesturen waarmee je de bestelling alsnog kunt afronden.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
We pakken je bestelling na het afronden heel vlot in. Zodra je bestelling bij ons is geplaatst zal deze in de meeste gevallen binnen een uur al worden doorgestuurd naar ons magazijn.
Wanneer je bestelling nog niet is ingepakt, dan kun je dit terugzien in je account onder "Mijn bestellingen". Je bestelling heeft dan namelijk nog de status "Wachtende", "Vastgehouden" of "In verwerking".
In dit geval kan je bestelling meestal nog snel door ons worden aangepast. Neem contact op met onze klantenservice.
Heeft je bestelling de status "Voltooid"?
Dan is het vaak niet meer mogelijk om nog iets te wijzigen. Neem voor de zekerheid contact op en we zullen onze uiterste best doen.
Is het gelukt om je bestelling er tussenuit te halen, dan laten we je dit meteen weten in een reactie en zullen we dit naar wens aanpassen.
Mocht het helaas toch niet meer gelukt zijn (omdat je pakket bijvoorbeeld al was ingepakt of bij de bezorgdienst ligt), dan ontvang je van ons bericht met verdere instructies over hoe je eventueel je pakket weer retour kunt sturen.
Kan ik het bezorgadres nog aanpassen?
Wanneer je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen dan kan dit mogelijk nog voor jou worden aangepast. Neem meteen even contact op met onze klantenservice en we proberen je zo snel mogelijk verder te helpen met het wijzigen van je adres.
Heb je al wel een verzendbevestiging ontvangen of heeft je bestelling de status "Voltooid" in jouw account? Dan kan dit enkel nog via de Track & Trace van PostNL. Klik daar op "bezorging wijzigen".
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Wanneer je bestelling nog de status "Wachtende", "Vastgehouden" of "In verwerking" heeft, dan is het vaak nog mogelijk om je order voor je te annuleren.
Je kunt de bestelstatus bekijken in je account onder "Mijn bestellingen", maar ook als je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen in je inbox kun je er vanuit gaan dat dit nog mogelijk is.
Neem in dit geval contact op met onze klantenservice en we gaan onze uiterste best om doen je verder te helpen met dit verzoek.
Heeft je bestelling de status "Voltooid"?
Dan is het vaak niet meer mogelijk om je bestelling te annuleren. Neem voor de zekerheid contact op en we gaan dan proberen om je bestelling er tussenuit te halen in het magazijn.
Is dit gelukt, dan laten we je dit meteen weten in een reactie. Mocht het helaas toch niet meer gelukt zijn (omdat je pakket al was ingepakt of bij de bezorgdienst ligt), dan ontvang je van ons bericht met verdere instructies over hoe je eventueel je pakket weer retour kunt sturen.
Kan ik mijn eerdere bestellingen terugzien?
Dit kan alleen als je al een account bij ons hebt. Daar kun je al jouw bestellingen terugvinden onder "Mijn bestellingen".
Wanneer je de bestelling zonder account hebt geplaatst, dan is dit helaas niet mogelijk. Wil je in dat geval toch bepaalde bestelgegevens inzien, dan kan je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Vermeld hierbij meteen even het bestelnummer en we zullen deze dan handmatig voor je opzoeken en jou een kopie toesturen.
Kan ik ook zonder account bestellen?
Jazeker! Je kan bij het afronden van je bestelling gewoon je gegevens invullen, inloggen met een account is niet noodzakelijk. Een Breiwebshop-account heeft natuurlijk wel veel extra voordelen.
Zo spaar je met een account automatisch voor leuke kortingen, hoef je niet elke keer je adres door te geven, kun je gemakkelijk zelf gegevens bekijken, wijzigen of aanvragen doen, verlanglijstjes maken, voorraadmeldingen beheren en nog veel meer!
Instructies: Hoe maak ik een account aan?
Hoe voeg ik een product toe aan mijn verlanglijstje?
Je kan in onze webshop een verlanglijstje samenstellen. Handig, want zo heb je altijd je favoriete garen bij de hand! En het is natuurlijk de perfecte manier om alvast je volgende verjaardagscadeau of kerstcadeau uit te zoeken of je volgende project te plannen.
Dit kan je doen vanaf iedere productpagina door onder de knop In mijn winkelmandje te klikken op: ❤ Op verlanglijstje.
Je hebt wel een account bij ons nodig om van deze mogelijkheid gebruik te kunnen maken. In jouw account kun je vervolgens alle producten uit je lijstje terugvinden. Je verlanglijstje kun je trouwens ook delen met anderen, wel zo handig!
Benieuwd wat je verder allemaal kunt met een account?
Je leest het hier.
Kan ik ook bestellen zonder BTW?
Dat is mogelijk als je over een geldig zakelijk BTW-nummer beschikt en vanuit een ander land binnen de EU bij ons besteld (wij zijn gevestigd in Nederland).
Maak hiervoor eerst een zakelijk account aan: Hoe maak ik een zakelijk account aan?
Wanneer je vervolgens het BTW-nummer en bedrijfsnaam invult bij het adres, dan wordt de BTW automatisch verlegd met het 0% tarief bij het afronden van je bestelling.
Houdt er wel rekening mee dat je ingelogd dient te zijn met dit zakelijke account en het zakelijke bezorg-/factuuradres gebruikt om te kunnen bestellen met de BTW verleggingsregeling.
Ben je gevestigd buiten de EU?
Dan wordt standaard met het 0% BTW (verlegd) tarief gerekend bij het afronden van je bestelling.
Hoe kan ik bestellen als zakelijke klant?
Ben je zelfstandig ondernemer (ZZP) of bestel je voor een bedrijf / organisatie?
Dan kan je bij ons bestellen met een zakelijk account.
Dit doe je als volgt: Hoe maak ik een zakelijk account aan?
Meer over bestellen
Hieronder vind je per onderwerp meer vragen en antwoorden over bestellen: